onsdag 18 november 2009

Ny blogg!

Den här bloggen kommer att handla om det gestaltande examensarbete jag just påbörjat tillsammans med min eminenta kamrat Hanna.

Vi har en ingång, ett antal frågeställningar och jag känner mig taggad till tusen att se vart detta kan leda och vad vi kommer fram till.
Det kommer att bli ett experimenterande examensarbete där vi använder oss själva som testverktyg. Jag tror att det blir en spännande resa, och jag ska försöka skildra processen så gott jag kan i den här bloggen.

Jag kan börja med att avslöja att det kommer att handla om kommunikation under tystnad.

Om ni inte hittat hit genom mina andra blogg (till exempel nya kurskamrater) så kan jag rekommendera att gå in där och läsa, för att få en förståelse för mitt uttryckssätt samt ta del av mina tidigare projekt på HDK. Orkar man som ny läsare inte plöja igenom hela den bloggen så hittar man i dess högerspalt en länklista till de inlägg som mest redovisar avslutade projekt i bilder om det nu är det man är mest intresserad av.
http://skiterivarskapetskasta.blogspot.com/
Jag har även använt min gamla blogg som en ventil för saker som inte nödvändigtvis har med skolan att göra, så den är är fylld av tankar och åsikter av mindre obligatorisk art eftersom jag gillar att fundera, skriva, få ur mig, spy, tycka, älta... Fast å andra sidan känns det som att allt har med skolan att göra. Mer eller mindre, direkt eller indirekt.

Jag kommer att forsätta skriva i den gamla bloggen. Om allt möjligt. Här, i den nya bloggen, kommer jag att koncentrera mig på examensarbetets process. (Utsvävningar kommer dock att förekomma även här eftersom jag har en utpräglad talang för just sådana.)

Japp. Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar